måndag 7 december 2009

Julstress

Är det bara jag eller är det fler som känner av att tiden inte räcker till - till något?! Hur hinner man blogga, läsa bloggar, facebooka, twittra...

Hinner inte tänka på viktnedgång. Förlitar mig på att jag faktiskt cyklar varje dag till och från jobbet, och i stort sett var jag än ska, och så äter jag mindre portioner. Mer än så hinner jag inte mickla med vikten. Vi har inte hunnit storhandla på jättelänge, så nu äter vi det som finns i frys och skafferi, vilket leder till mycket pasta och en hel del frysta köttbullar... Och så lite lussebullar så klart. Men jag har varit ganska duktig på att ta med lunchlåda hemifrån istället för att äta den feta restaurangmaten i alla fall.

Lycka till alla ni som kämpar på där ute!

2 kommentarer:

  1. Det är viktigt att känna att man hinner sätta sig ner och koppla av också. Än så länge så har jag inte riktigt känt av någon julstress, men så har jag heller inte varit ute i affärer så himla mycket och inte heller börjat tänka på julklappar så långt. Tänker att det får bli ett senare nöje... nu bara njuter jag av att vara och känna in det nya vv.programmet - det är grymt!
    lotta

    SvaraRadera
  2. jo, jag vet att man måste sätta sig ner och bara vara nån gång ibland... och jag ska! Men nu vet jag att förra veckan, den här och nästa vecka är lite extrema ur arbetsperspektiv, och då blir det så lite tid över för allt det där andra som ska hinnas med. Men jag har världens bästa make som stöttar så att hemmet och familjen ändå funkar. Men jag vill ju baka, umgås, handla julklappar, koka julskinka, pynta, pyssla, fixa, dona...

    SvaraRadera