måndag 11 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter, nya tag!

Det är märkligt. Efter två och en halv veckas julfirande med ohämmat intag av både mat och godis och efterrätter ställer jag mig på vågen och inser att jag faktiskt inte har gått upp. Det är märkligt! Och värt att vara tacksam över.

Jag ser det som en rejäl sporre att ta nya tag och fortsätta jobba mot mina mål under våren. Härligt! Började faktiskt med ett långt pilatespass igår, så idag har jag träningsvärk i axlarna. Och idag tog jag en förhållandevis rask promenad på ca en halvtimme till jobbet. Det känns som en bra början!

Maken och jag har även börjat prata lite smått om ett syskon till sonen. Inte riktigt än, men det är hög tid för mig att jobba ner vikten. Jag vill vara normalviktig om vi ska försöka få ett syskon. Därför tidssätter jag mitt mål att komma ner till 75 kg till midsommar! Det är ungefär ett halvt kilo i veckan. Det är möjligt!

Kom igen, nu kör vi!

1 kommentar: