tisdag 10 november 2009

Det här har ju ingenting med nånting att göra!

Idag har jag skärp i byxorna. De sitter bättre då!

Gårdagen var en bra dag med träning och bra mat. Det enda lite sämre var att jag åkte bil till och från jobbet, men det hade med vinterdäcksskifte att göra. Normalt brukar jag cykla och det tänker jag fortsätta med tils det ligger ett lager snö på cykelbanorna, och då får jag väl gå istället.

För ett par år sen jobbade jag mellan jul och nyår, men det var det i stort sett ingen annan som gjorde så kommunen hade prioriterat ner snöplogningen i det här kontorskvarteret. Det snöade tokmycket en natt. Jag hade cykel. Det tog mig ungefär fem gånger så lång tid som vanligt att ta mig till jobbet eftersom jag var tuvngen att släpa cykeln i snödrivorna. Sen dess har jag bestämt att det gå snabbare att ta sig fram i mycket snö utan en cykel att släpa på. Bara så att ni vet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar