fredag 6 november 2009

Pizza som migränmedicin

Migränen släppte aldrig taget helt och hållet i går. Den satt till och med i fortfarande när jag vaknade i morse.

Igår köpte jag saltlakrits på eftermiddagen. Det smakar aldrig så gott som när jag har migrän. Undrar varför egentligen... det salta kanske?

Idag föll jag för frestelsen och följde med kollegorna som tog en utflykt till stan för att äta kebablunch. Jag gillar inte kebab så det blev pizza för mig.

Nu är huvudvärken faktiskt borta! Tack vare pizzan?! Och det positiva i det hela är att jag faktiskt kände mig mätt efter drygt halva pizzan, och därmed lät resten ligga kvar på tallriken. Så hade jag inte gjort för ett halvår sen. Då hade hela pizzan åkt ner.

Oh la la. One of those days...

1 kommentar:

  1. Åh, där känner jag igen mig! Jag är också ruskigt saltsugen efter ett migränanfall. Oavsetet hur kraftigt det än är.

    Och dagarna efter ett anfall, kan jag gå omkring och känna mig bakfull....

    // Anna

    SvaraRadera