onsdag 11 november 2009

Innersta hålet

Idag smygvägde jag mig igen. 86.7 kg. Det går neråt fortfarande. :-)

Igår kväll var jag på styrelsemöte i 3,5 timmar i kyrkan. Segt! Som vanligt var det fika mitt i, med kaffe/the och wienerlängd OCH äppelkaka. Jag drack the och var nöjd med det. Och lite stolt över mig själv som stod emot frestelserna.

Idag när jag klädde på mig drog jag åt skärpet i kjolen, och letade efter hålet att stoppa piggen i. Hittade det inte och var tvungen att kolla. Jag försökte spänna åt skärpet INNANFÖR det innersta hålet! Och jag som väl aldrig ens har använt det innersta hålet! Nu brukar jag visserligen ha just det skärpet i mina jeans och kjolen idag är tunnare än jeans, men ändå! Innersta hålet! Dags att ge sig ut och shoppa nytt skärp. :-)

Det var ett roligt bevis på att det faktiskt händer positiva saker med min kropp. Pepp till alla er där ute som kämpar!

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren i min blogg. :)
    Kul att veta vad andra gör på sina måndagar.

    Visst är det skoj när skärpen inte "räcker" till längre, jag har så med numera och för bara ett halvår sen var det inte en chans i hela världen att jag ens behövde en skärp. :) Underbart!

    Du var/är kanonduktig som struntade i kaffebrödet, har man bestämt sig för nåt så har man liksom.

    Ha de gott! :)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Med all rätt ska du känna dej stolt som skippar fikabrödet ! Visst är det en härlig känsla !? ;)

    // Pepp pepp

    SvaraRadera
  3. Kanonbra att skippa kaffebrödet! Visst känner man sig stolt??!!

    Kul med skärpet! Ett bra sätt se att det händer nåt!

    Heja heja!

    SvaraRadera