onsdag 9 september 2009

Dag 2. Målsättningar

Ställde mig på vågen i morse. Jag har utsett onsdagar till vägningsdag. En gång i veckan ska jag väga mig - inte mer.

Vågen visade 90,9kg. Det kunde ha varit värre! Det kunde ha varit 91! :-) Det ger mig ett BMI på 31,1.

Mitt långsiktiga mål är att komma ner till 72 kg. Det vägde jag för så där 7-8 år sen. Då tyckte jag själv att jag var smal och snygg. Det är en bra vikt för mig. Det handlar alltså om knappt 20 kilo som ska bort. Min bäbis där hemma väger lite drygt 10 kg. Det är alltså nästan två bäbisar som ska bort från min kropp. Det är en hel del! Men det går. Klart att det går!

Några delmål på vägen då:
1. Komma under 90 kg. Och då menar jag under en längre period. Jag kommer inte att anse att målet är nått förrän jag åtminstone två vägningar (med en veckas mellanrum) har legat under 90 kg. Min man brukar ibland säga ungefär "ett kilo - det är ju så mycket jag skiter ut när jag går på toaletten!"

2. Ett BMI på under 30. Det innebär ungefär 87 kg för mig.

3. 82 kg - Bara 10 kg kvar!

4. Komma i den där gröna vintage kjolen som hänger i garderoben. Jag tror jag vägde runt 80 när den passade sist.

5. Väga mindre än min man som väger runt 80 kg. (Jag får fråga honom mer exakt vid tillfälle!)

6. 80 kg

7. 75 kg

8. 72 kg - slutmålet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar