måndag 14 september 2009

Stegtävling

Helgen som gick var en katastrof på alla sätt ur viktsynpunkt, men väldigt rolig och lyckad på många andra sätt! Men nu ordar vi inte mer om den. By gones är by gones.

Idag börjar företagets stegtävling. Jag glömde bort att ta på mig stegräknaren när jag rände omkring hemma och försökte göra mig i ordning för att gå till jobbet, men jag kom ihåg den innan jag lämnade hemmet i alla fall. Dagen till ära valde jag att promenera till jobbet. Det är knappt 3 km. Vid morgonfikat stod två av medtävlarna och fingrade på sina stegräknare, och konstaterade att den ena bara hade 400 steg, och den andra ledde stort med sina 800 steg. Jag var ju bara tvungen att ta upp min som visade 3900 steg. :-) En bra början! Och jag ska ju faktiskt promenera hem också.

Till min stora glädje visade det sig att min fot faktiskt höll för promenaden. Underbart! För den som inte känner till det har jag dragits med en muskelinflammation i foten under hela sommaren, men nu verkar det faktiskt vara över! Jag ska testa foten lite extra om en stund då jag ska gå på ett jympapass på lunchen. Hoppas hoppas hoppas att foten klarar av det också. Jag längtar faktiskt efter att börja träna igen. Men nu är ju det viktigaste att foten klarar promenader, så jag får ihop tillräckligt många steg så jag vinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar