torsdag 10 september 2009

Mmmmmm....

...mmmmorotsstavar! Morotsstavar är världens bästa godis! Det blev fisk till middag igår och jag fixade massor med morotsstavar till det. Det blev över och jag tog med dem till jobbet. De satt riktigt fint till morgonfikat!

För ett gäng år sedan var jag i Sri Lanka och hälsade på svärmor som bodde där några år. Hon hade en maid, Lalitha, som skötte hushållet. Lalitha såg alltid till att det fanns morotsstavar, nykokta kikärtor och uppskuren/skalad/skivad frukt (melon, annanas, mango, passionsfrukt...) lättillgängligt i kylen. Mer än en gång har jag önskat att Lalitha hade varit chef över mitt kylskåp hemma i Sverige också! Jag snubblar så ofta på att jag tycker att det är lite jobbigt att skala och dela morötterna till exempel, så då låter jag bli istället. Fånigt, men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar