torsdag 17 september 2009

Otålig!

Tålamod är inte min grej... jag hatar att vänta. Jag vill att saker ska hända NU! Att tänka långsiktigt är jättejobbigt.

Men jag vet att jag måste tänka långsiktigt när det gäller viktminskning. Fast jag börjar ju snart tappa modet när jag inte tycker att det händer nånting trots att jag går och går och går, och jympar, och äter mindre av allt.

Men visst, i ärlighetens namn kunde jag nog äta bättre. Middagen igår bestod av mackor eftersom vi inte hade nån mat hemma och maken skulle iväg och jag var ensam med sonen och ORKADE inte gå och handla för att laga nån vettig mat.

På lördag ska vi storhandla. Innan dess ska jag planera hela nästa vecka så jag vet att vi får med oss rätt mat hem från affären. Det blir nog bra. Jag får väl fokusera på att få till motionsrutiner den här veckan, så får jag piffla med maten i nästa vecka. Det ordnar sig. Ett steg i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar