onsdag 23 september 2009

Tänkte pusha mig själv lite mer

Den 20 oktober åker min lilla familj på solsemester i en vecka. Det är fyra veckor dit. Kan det vara möjligt att jag har kommit så långt då så att mitt BMI ligger på under 30 när vi åker? Ner till 87 kg alltså. Ungefär 3 kilo... Det är kanske lite i mesta laget för jag har ju tänkt snitta på ett halvt kilo i veckan, men helt omöjligt är det väl ändå inte?

Nä, nu utmanar jag mig själv! Mitt nya delmål:

Ner till 87 kg, dvs BMI <30, vid vägningen måndagen den 19 oktober!

Eller ja, delmålet har ju funnits där hela tiden, men nu sätter jag lite tidspress på det. Jag brukar vara bra på att jobba mot deadline i mitt yrke, få se om jag klara av det när det gäller min kropp också.

1 kommentar:

  1. Det fixar du.. kom igen nu!
    Det är kanske lite mycket om du snittar på 0,5 men det kan gå. Allt är möjligt!Lotta

    SvaraRadera