torsdag 8 oktober 2009

Appropå hallonbåtar...

Antagligen är det ingen som har hunnit se än att jag åt två hallonbåtar till kvällsmat igår kväll. Jag brukar själv inte läsa matdagboksinlägg särskilt noga, och det var ju alldeles nyss jag la in inlägget om maten igår och de flesta läser väl inläggen uppifrån och ner antar jag, så därför kan jag meddela igen att jag igår kväll åt två hallonbåtar (efter kvällsmaten bestående av köttbullar och stuvade makaroner).

Ett av mina egna mål är att inte äta godis överhuvudtaget under vardagarna. På helgerna kan det ibland få bli lite extra, men inte på vardagarna. Men vad gör man när maken plockar fram en stor påse plockgodis ur skafferiet och frågar "vad tycker du om det här godiset?"... Man smakar. Som tur var hade han inte köpt en enda av mina favoritgodissorter, utan det mesta såg ganska oaptitiligt ut faktiskt!

Och jag vet inte varför jag åt hallonbåtarna heller. Jag tycker inte om hallonbåtar egentligen. Fast grejen var att han hade köpt godiset i all välmening, och då kände jag mig liksom tvungen att inte bara dissa det direkt. Vi ska ut och åka bil i helgen (bröllopsfest i Stockholm), och jag vet att jag kommer att köra drygt 20 mil på natten mellan lördag och söndag, och då var det jag själv som sa att jag nog kommer att behöva ha lite godis om resten av bilen ska vara full med lite småberusade personer som snarkar och sover, och det är mörkt och kallt och halt på vägarna. Och då köpte maken "provgodis" för att se om sorterna dög, vilket de ju inte gjorde. Nu har vi bestämt att jag ska köpa mitt eget godis till nattkörningen.

Innan vi gick och la oss i går kväll var godiset slut, uppätet av min man only.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar