torsdag 1 oktober 2009

Kom på att...

...att jag skulle berätta att jag faktiskt frågade min man häromdagen vad hans normalvikt är. "Normalvikt? Tja, så där 80-84 kg" svarade han. Men åhhh, det är ju ett alldeles för stort spann för att jag ska kunna bocka av mitt delmål ordentligt... Ja ja, jag har ju en bit kvar dit ändå, då jag får väl ta en ny koll med honom när jag väl kommer ner till 84.

Jag vet att han varierar väldigt i vikt, han är en sån där långdistanstränare, så han springer marathon och åker vasalopp, och ett normalt löppass kan ligga på ett par mil per gång för honom. Och nu har han precis sprungit Lidingöloppet, och då vet jag ju att han går ner massor i vikt, och sen äter och dricker han upp sig igen, och går ut och kör ett nytt mastodontpass och så där håller det på. Så visst, det är säkert logiskt att han väger 84 ena dagen och 81 nästa, men det kan ju inte jag jämföra mig mot. Han måste ju samarbeta med mig. Han får väl försöka stå still i vikt så jag har nåt att mäta mot! ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar